X

Uwaga - nasze strony internetowe wykorzystują technologie takie jak pliki cookies, m.in. w celach statystycznych. Więcej na ten temat na stronie wszystkoociasteczkach.pl

Ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w opcjach swojej przeglądarki internetowej. Instrukcje dla najpopularniejszych przeglądarek: Firefox / Chrome / IE7&IE8 / IE9 / Safari / Opera

Jeśli ustawienia Twojej przeglądarki nie będą wskazywały inaczej, pliki cookies z naszej strony zostaną zapisane w pamięci urządzenia.

zamow-pakiet-premium
JoomlaWatch Stats 1.2.9 by Matej Koval
FilmBox na Facebooku PLCZSKHUROBGRSTR

Jak-dogryzc-mafii-750x150

  • Patronat FilmBox - Grawitacja

    „GRAWITACJA

     

    Na Blu-ray 3D™, Blu-ray i DVD już od 7 marca!

    Grawitacja-DVD Grawitacja-BD Grawitacja-BD-3d

    Jedno z największych filmowych wydarzeń ubiegłego roku.

    Siedem Oscarów® w tym dla najlepszego reżysera Alfonso Cuaróna,

    Złoty Glob®, sześć nagród BAFTA.

    W rolach głównych zdobywcy Oscarów®

    Sandra Bullock i George Clooney.

     

    W KOSMOSIE NIKT NIE USŁYSZY TWOJEGO KRZYKU

    „Grawitacja” to jedno z największych i najgłośniejszych filmowych wydarzeń ubiegłego roku. Dzieło reżysera Alfonso Cuaróna, okrzyknięte przez krytyków „rewolucyjnym”, ma już na swoim koncie 7 Oscarów®, Złoty Glob, 6 nagród BAFTA. Obraz, w którym główne role zagrali Sandra Bullock i George Clooney, debiutuje w ofercie Galapagos Films już 7 marca!

     

    Bohaterką filmu jest dr Ryan Stone (Sandra Bullock) – błyskotliwa inżynier, która w towarzystwie doświadczonego astronauty Matta Kowalskiego (George Clooney) wyrusza w swoją pierwszą podróż kosmiczną. Rutynowa wyprawa zmienia się w walkę o życie, gdy dochodzi do wypadku. Prom, którym astronauci przybyli z Ziemi zostaje zniszczony, a większość załogi ginie. Cudem cało z katastrofy wychodzą jedynie Stone i Kowalski. Pozbawieni łączności z Ziemią, z kurczącymi się zapasami tlenu podejmują rozpaczliwą walkę o przetrwanie...

     

    Galapagos Films przedstawia wydanie Blu-ray 3D, Blu-ray i DVD wyjątkowego filmu „Grawitacja”. Obraz jest dziełem czterokrotnie nominowanego do Oscara® reżysera Alfonso Cuaróna („Harry Potter i więzień Azkabanu”, na DVD w ofercie Galapagos Films) zrealizowanym na podstawie scenariusza napisanego wspólnie z synem Jonásem Cuarónem. Główne role w „Grawitacji” zagrali zdobywczyni Oscara® Sandra Bullock („Wielki Mike - The Blind Side”, na DVD w ofercie Galapagos Films) oraz zdobywca dwóch Oscarów® George Clooney („Syriana”, na DVD w ofercie Galapagos Films). Obok nich, w obsadzie filmu znalazł się również czterokrotnie nominowany do Oscara® Ed Harris („Godziny”), który udzielił głosu lektorowi komentującemu wydarzenia pokazywane na ekranie.

     

    „Grawitacja”, choć opowiada fikcyjną historię, nie traktuje o wydarzeniach niemożliwych. Katastrofa, której ulega prom kosmiczny, spowodowana jest przez orbitujące wokół naszej planety śmieci – pozostałości po dotychczasowych wyprawach kosmicznych. NASA nadała nawet nazwę temu zjawisku – Syndrom Kesslera.

     

    To prawdziwy problem. Każda upuszczona lub pozostawiona śruba czy jakaś niepotrzebna część porusza się z ogromną szybkością i jeśli się z czymś zderzy, tworzy się jeszcze więcej latających odłamków. Zagraża to życiu astronautów, funkcjonowaniu statków kosmicznych, a prawdopodobnie także nam wszystkim tutaj na Ziemi – mówi producent filmu, David Heyman.

     

    „Grawitacja” rozpoczyna się od sceny przedstawiającej astronautów przy pracy w przestrzeni kosmicznej. Dr Ryan Stone, dla której jest to pierwsza wyprawa, źle znosi przebywanie w stanie nieważkości. Co innego Matt Kowalski, który w przeciwieństwie do pani inżynier, znakomicie się bawi testując przy okazji nowy odrzutowy plecak pozwalający mu na swobodne podróżowanie w przestrzeni kosmicznej.

     

    Tymczasem po drugiej stronie Ziemi dochodzi do planowego zniszczenia nieczynnego już satelity. Niestety, wykonana w nieodpowiednim czasie eksplozja wywołuje potężną reakcję łańcuchową. W orbicie planety pojawiają się tysiące odłamków pędzących z zawrotną prędkością w stronę astronautów i ich promu. Zderzenie jest katastrofalne w skutkach. Statek zostaje zniszczony, a większość kosmonautów zabita. Ocaleli jedynie Stone i Kowalski. Mając jeden odrzutowy plecak z resztką paliwa i niewielkim zapasem tlenu podejmują desperacką walkę o przetrwanie.

     

    Kosmos interesował nas obu. Trudno przeżyć w przestrzeni kosmicznej tysiące kilometrów od domu. Sceneria była więc doskonała w kontekście filmu opowiadającego o pokonywaniu przeciwności losu i konieczności odnalezienia drogi powrotnej. Chcieliśmy jednocześnie, aby ta historia była autentyczna, co wymagało od nas szczegółowego zapoznania się z zagadnieniem eksploracji kosmosu, aby stworzyć wiarygodną fabułę – mówi współautor scenariusza Jonás Cuarón, prywatnie syn reżysera filmu Alfonso Cuaróna.

     

    Wszyscy twórcy filmu zgodnie przyznają, że realizacja „Grawitacji” była jednym z najtrudniejszych wyzwań w ich karierach. Reżyserowi zależało na tym, żeby widzowie siedzący w kinie poczuli się jakby sami znaleźli się w przestrzeni kosmicznej. Osiągnięcie tego efektu okazało się niezwykle skomplikowane.

     

    Do współpracy przy filmie Alfonso Cuarón zaprosił pięciokrotnie nominowanego do Oscara® operatora Emmanuela Lubezkiego oraz nominowanego do Oscara® fachowca od efektów specjalnych Tima Webbera. Postawił przed nimi tylko jedno zadanie. Chciał, żeby pomogli mu zrobić film, który byłby jak najprawdziwszym i najbardziej realistycznym odzwierciedleniem tego, jak naprawdę może wyglądać walka o przetrwanie w przestrzeni kosmicznej.

     

    Webber zasugerował reżyserowi, że jedynym sposobem na to, aby osiągnąć ten efekt, będzie stworzenie całkowicie wirtualnego otoczenia. − Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tego pomysłu. Chciałem osiągnąć możliwie jak najwięcej w tradycyjny sposób. Jednak, po przetestowaniu różnych technologii, stało się jasne, że Tim miał rację − wspomina Cuarón. W rezultacie „Grawitacja” to hybryda filmu kręconego tradycyjnie, animacji oraz grafiki komputerowej z planami zdjęciowymi, tłem, a nawet kostiumami stworzonymi cyfrowo.

     

    Jednym z największych wyzwań z jakimi musieli zmierzyć się filmowcy było realistyczne oddanie przebywania w stanie nieważkości. Ze względu na to, że obraz w dużej części składa się z długich ujęć (z których słynie reżyser) zastosowanie tradycyjnych metod, było niemożliwe. Specjalnie na potrzeby „Grawitacji” zmodyfikowano sprawdzone już w tysiącach innych produkcji uprzęże, do których byli podczepieni aktorzy. Zostały one uzupełnione o wyjątkową konstrukcję, operowaną jednocześnie nawet przez kilku lalkarzy, która w połączeniu z uprzężami pozwalała uzyskać iluzję przebywania w stanie nieważkości.

     

    W trakcie kręcenia innych scen aktorzy byli umieszczani na specjalnych konstrukcjach, które mogły się obracać lub przechylać pod różnym kątem. Cuarón i Lubezki mogli uzyskać większy kąt dzięki zastosowaniu kamer zamocowanych na ogromnych robotycznych ramionach sterowanych komputerowo, jakich używa się w fabrykach samochodów.

     

    Prawdopodobnie najbardziej pomysłowym narzędziem był element planu zdjęciowego nazwany „kostką świetlną”, wymyślony przez Lubezkiego i Webbera. Z wewnętrznymi ścianami zrobionymi z ogromnych, płaskich paneli, na których zainstalowano tysiące malutkich lampek LED, przypominał pusty w środku prostopadłościan. Tak jak wskazuje nazwa, celem kostki było odpowiednie oświetlenie postaci nawet w mrożącej krew w żyłach scenie, w której Ryan obraca się niekontrolowanie, dryfując coraz dalej w przestrzeń kosmiczną. Takiego efektu nie udałoby się osiągnąć jedynie przy użyciu tradycyjnego oświetlenia.

     

    Najwięcej czasu w „kostce świetlnej” spędziła Sandra Bullock, która niekiedy pozostawała w niej bez przerwy nawet przez 10 godzin. Zdaniem Alfonso Cuaróna, to wyzwanie pozwoliło jej jeszcze lepiej wcielić się w rolę dr Stone. − Wewnątrz tego pomieszczenia była zdana na siebie, odizolowana od innych osób na planie, z wizualizacjami Słońca, Księżyca i Ziemi obracającymi się wokół niej. To było interesujące, bo martwiliśmy się, jak długo będziemy ją tak izolować, ale Sandra podeszła do tego kreatywnie i na tym etapie była w stanie wyrazić niektóre ze swoich własnych uczuć – mówi reżyser.

    Nie było tam żadnego kontaktu z człowiekiem poza głosami dochodzącymi z mojej małej słuchawki, co okazało się pomocne, bo dzięki temu czułam się bardzo samotna. Cieszę się, że zrobiliśmy to w ten, a nie w inny sposób, ponieważ za każdym razem, kiedy zaczynałam odczuwać frustrację, samotność czy bezradność, mówiłam sobie: „po prostu to wykorzystaj” – dodaje Sandra Bullock.

     

    „Grawitacja” od początku była pomyślana jako film w 3D. − Nakręcenie filmu w technologii 3D tylko po to, żeby różne rzeczy latały nad głowami widzów, nigdy nie było naszym zamiarem. Staraliśmy się zrobić to w subtelny sposób, żeby dać widzowi odczuć, że jest częścią tej podróży − mówi Alfonso Cuarón.

     

    Mimo budżetu w wysokości 100 milionów dolarów i dziesiątek technicznych nowinek wykorzystywanych na planie filmu, „Grawitacja” jest poruszającą i bardzo osobistą opowieścią o walce z własnymi słabościami.

     

    W trakcie całego filmu stale pojawiają się wizualne odniesienia do Ziemi jako tej pięknej planety, na której kwitnie życie. A nad nią unosi się kobieta, która jest jakby odcięta od swojego źródła. Chcieliśmy zgłębić alegoryczny potencjał postaci w kosmosie, która dryfuje coraz dalej w pustkę. Ofiary własnej bezwładności, oddalającej się od Ziemi, na której istnieje życie i więzi międzyludzkie. Pośród wszystkich narzędzi i efektów nigdy nie mieliśmy wątpliwości, że walka Ryan jest metaforą dla każdego, kto musi zmierzyć się z przeciwnościami losu i je przezwyciężyć. Jest to podróż, która prowadzi do wewnętrznego odrodzenia − mówi reżyser.

     

    Ryan poniosła ogromną stratę. Kiedy zaczęłam zagłębiać się w tę postać, musiałam zadać sobie pytanie, jak ja bym się zachowała, i prawdopodobnie zrobiłabym dokładnie to samo, co ona. Ona się wycofała. (...) W pewien sposób to, przez co przechodzi Ryan, stanowi alegorię dla stwierdzenia „Uważaj, czego sobie życzysz”. Ona chciała być sama i właśnie to dostała – dodaje odtwarzająca postać astronautki Sandra Bullock.

     

    W rolę mentora głównej bohaterki i doświadczonego astronauty Matta Kowalskiego wcielił się dwukrotny zdobywca Oscara® George Clooney. − Zakochałem się w scenariuszu, co stanowi pierwszy powód, dla którego aktor w ogóle chce się zaangażować w jakiś projekt filmowy. Poza tym bardzo spodobała mi się sama postać. Pomyślałem, że fajnie będzie zagrać tego gościa – mówi George Clooney.

     

    Aktorowi zależało na udziale w „Grawitacji” jeszcze z dwóch innych powodów. Po pierwsze, od dawna chciał wystąpić w filmie wspólnie z Sandrą Bullock, której prywatnie jest przyjacielem. Po drugie, jest wielkim fanem twórczości Alfonso Cuaróna i marzył o spotkaniu się z nim na planie. − Sądzę, że Alfonso Cuarón to jeden z najciekawszych i najbardziej utalentowanych reżyserów współczesnego kina. Jego film „Ludzkie dzieci” to arcydzieło i chciałem z nim pracować – wyjaśnia gwiazdor.

     

    Prace na planie „Grawitacji” rozpoczęły się pod koniec maja 2001 roku. Większość zdjęć do filmu zrealizowano na terenie angielskich studiów Pinewood i Shepperton Studios. Jedynie finałową scenę lądowania nakręcono w Arizonie nad jeziorem Powell, w tym samym miejscu, w którym ponad 40 lat wcześniej nakręcono jedne z kluczowych scen kultowej „Planety małp” Franklina J. Schaffnera.

     

    Światowa premiera „Grawitacji” miała miejsce 28 sierpnia 2013 roku w czasie Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Wenecji. Kilka tygodni później obraz trafił na ekrany kin spotykając się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno widzów jak i krytyków. Tylko w pierwszy weekend wyświetlania w USA „Grawitacja” przyniosła przychód w wysokości 55 milionów dolarów, czyli ponad połowy swojego budżetu. W sumie, w samych tylko kinach na całym świecie, obraz zarobił 670 milionów dolarów!

     

    W parze z sukcesem komercyjnym szedł sukces artystyczny. Film ma na swoim koncie już prawie 70 różnych nagród, w tym aż 7 Oscarów w kategoriach:

    -Najlepszy reżyser: Alfonso Cuarón

    -Najlepsza muzyka oryginalna: Steven Price

    -Najlepsze efekty specjalne: Timothy Webber, Chris Lawrence, David Shirk i Neil Corbould

    -Najlepsze zdjęcia: Emmanuel Lubezki

    -Najlepszy dźwięk: Chris Munro, Christopher Benstead, Niv Adiri, Skip Lievsay

    -Najlepszy montaż: Alfonso Cuarón, Mark Sanger

    -Najlepszy montaż: dźwięku Glenn Freemantle

     

    Film nagrodzono także Złotym Globem® w kategorii Najlepszy reżyser dla Alfonso Cuaróna, 6 nagrodami BAFTA, nagrodą na festiwalu w Wenecji, nagrodą dla najlepszego filmu 3D na festiwalu Camerimage.

     

    To film tworzony pod kierunkiem wyśmienitego reżysera ze wspaniałą aktorką w roli głównej. Zawiera wątki, które są niewiarygodnie głębokie w porównaniu z tym, czego można by się spodziewać po „filmie o kosmosie”. Opowiada o pogodzeniu się ze swoją śmiercią... albo z własnym życiem. Wydaje mi się, że stanie się tematem wielu dyskusji − mówi George Clooney.

     

    Rozpoczynając pracę nad tym filmem, nie zdawałam sobie sprawy z tego, do czego jestem zdolna fizycznie, emocjonalnie i mentalnie. To doświadczenie odmieniło moje ciało, mój umysł i sposób patrzenia na świat. Mam nadzieję, że ludzie, którzy wezmą udział w tej niesamowitej podróży, również wyjdą z kina z poczuciem, że coś się zmieniło − dodaje Sandra Bullock.

     

    WYDANIE BLU-RAY 3D, BLU-RAY I DVD

    „Grawitacja” na Blu-ray 3D, Blu-ray i DVD zadebiutuje już 7 marca. Na płytach obok filmu znajdą się również wyjątkowe dodatki specjalne.

     

    WYDANIE BLU-RAY 3D™, BLU-RAY:

    BLISKO 3 GODZINY DODATKÓW SPECJALNYCH!

    • Poznaj niezwykły świat Zero-G.
    • Zobacz jak wiele wysiłku fizycznego i emocjonalnego kosztowała Sandrę Bullock rola
      Dr Stone.
    • Wyrusz w podróż z reżyserem Alfonso Cuarónem i zobacz szczegóły 4 letniej pracy
      nad filmem.

     

    WYDANIE DVD:

    • Punkt kolizyjny: Wyścig w kosmosie
    • Aningaaq – film krótkometrażowy Jonasa Cuaróna

     

     

    Więcej informacji o premierach DVD i Blu-ray na profilu:

    facebook.com/MojeFilmyDVD

     

    Oglądaj nas

    image001

    Dołącz do nas

    image002

    Obserwuj nas

    image003

     

    ***

    Galapagos Sp. z o.o. Niezależna spółka dystrybucyjna na polskim rynku, założona przez Andrzeja Łudzińskiego (uprzednio Dyrektora Generalnego polskiego oddziału Warner Home Video) i Tomasza Kopcia (współzałożyciela spółki muzycznej Pomaton, obecnie EMI Music). Galapagos Sp. z o.o. rozprowadza filmy DVD oraz Blu-ray produkowane przez Warner Bros., New Line Cinema oraz HBO, a także jest wyłącznym dystrybutorem na DVD oferty filmowej LEGO, Hasbro i wybranych seriali Telewizji Polskiej.

     Warner Home Video Światowy lider na rynku filmów wideo. Warner Home Video obsługuje największą sieć dystrybucyjną, na którą składają się odziały zlokalizowane w 89 krajach, i oferuje najszerszy wybór filmów na świecie. Biblioteka Warner Home Video zawiera najnowsze produkcje komercyjne oraz klasyki wyprodukowane przez Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment Company, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video i New Line Home Entertainment.

     Dodatkowych informacji udzielają:

    Magda Roman, Magdalena.Roman@galapagos.com.pl

    Magda Kowalska, Magdalena.Kowalska@galapagos.com.pl

    Zdjęcia oraz okładki są do pobrania w pressroomie na galapagos.com.pl

    Galapagos Sp. z o.o., Dział Public Relations

    Tel. (022) 885 26 76 wew. 109, kom. 519 324 756

    www.galapagos.com.pl

    Więcej...
  • Patronat FilmBox - BLUE JASMINE

    Blue-Jasmine-DVDBLUE JASMINE

    Reżyseria: WOODY ALLEN

    Występują: CATE BLANCHETT, ALEC BALDWIN, MICHAEL EMERSON, SALLY HAWKINS i inni

    Produkcja:  USA 2013

    Gatunek: komediodramat

     

    Po bawiącym do łez Nowym Jorku, romantycznym Paryżu i gorącym Rzymie, WOODY ALLEN zabiera nas do pełnego niespodzianek San Francisco.

     

    Jasmine (Cate Blanchett) przywykła do wygodnej egzystencji i świata wyższych sfer u boku Hala, męża-milionera (Alec Baldwin). Jednak kiedy Hal zostaje zatrzymany pod zarzutem malwersacji, uporządkowane życie Jasmine zmienia się nie do poznania. Decyduje się na wyjazd do San Francisco, by tymczasowo zamieszkać u swojej siostry Ginger (Sally Hawkins). Tam próbuje ułożyć sobie życie i znaleźć nową miłość.

    Zaskakujące relacje damsko-męskie stają się okazją do popisów błyskotliwego poczucia humoru Woody'ego Allena, który z właściwą sobie przenikliwością i inteligencją punktuje ludzkie słabości swoich bohaterów.

    Film Blue Jasmine otrzymał trzy nominacje do Oscarów 2014 w kategoriach: Najlepsza aktorka – Cate Blanchett, Najlepszy scenariusz oryginalny, Najlepsza aktorka drugoplanowa – Sally Hawkins.

    Cate Blanchett za swoją rolę została wyróżniona statuetką Złotego Globu w kategorii Najlepsza aktorka w dramacie.

     

    „Woody Allen to najlepszy w Ameryce scenarzysta i reżyser filmów o kobietach- Richard Corliss, TIME

     

    „Rewelacja!”  - Manohla Dargis, NEW YORK TIMES

    Więcej...
  • Patronat FilmBox - Przeszłość

    Przeszlosc DVDPRZESZŁOŚĆ /THE PAST/LE PASSÉ/

    Reżyseria: ASGHAR FARHADI

    Występują: BÉRÉNICE BEJO, TAHAR RAHIM, ALI MOSAFFA

    Produkcja:  Francja, Iran 2013

    Gatunek: dramat, obyczajowy

     

    Nowy film twórcy nagrodzonego Oscarem i Złotym Globem ROZSTANIA to błyskotliwy dramat psychologiczny, skonstruowany z precyzją najlepszego thrillera.

    Ahmad i Marie spotykają się w Paryżu po czterech latach rozłąki, aby sfinalizować rozwód. Spotkanie nabiera dramatyzmu, kiedy Ahmad odkrywa, że atmosfera w domu Marie daleka jest od normalności. Z każdą chwilą na jaw wychodzą tajemnice z przeszłości, które dodatkowo komplikują życie bohaterów.

    W rolach głównych wystąpili - uhonorowana w Cannes nagrodą dla Najlepszej Aktorki Bérénice Bejo (gwiazda obsypanego nagrodami ARTYSTY) oraz Tahar Rahim, laureat Europejskiej Nagrody Filmowej i Cezara za występ w głośnym PROROKU.

    „Fabuła wciąga i zaskakuje do ostatniej minuty” - Filmweb.pl

    „Mistrzowsko opowiedziana historia”  - Time Out New York

    „Perfekcyjny” - Quickflix

     

    Dane techniczne DVD:

    Język: francuski, polski /lektor/

    Napisy: polskie

    Czas: 125 min

    Format: 16:9

    Dźwięk:  5.1

    przeszlosc

    Więcej...
  • Przedstawiciele polskiej branży filmowej i dziennikarze w Rosji (6-13.10)

    Wyjazd do Moskwy, Petersburga, Suzdalu i Włodzimierza zorganizowany dla polskich dziennikarzy i przedstawicieli branży filmowej, w tym przedstawicieli Kino Polska TV, został zrealizowany jako wspólna inicjatywa Fundacji Wspieram organizatora festiwalu Sputnik nad Polską, Fundacji „Centrum Rosyjsko-Polskiego Dialogu i Porozumienia” (partnera głównego tej edycji festiwalu) i prawosławnej organizacji Radoneż.

    Rosja

    Podróż do Rosji była dla uczestników okazją, by skonfrontować swoje wyobrażenia na temat współczesnej Rosji i Rosjan, wymienić się informacjami i spostrzeżeniami na temat rosyjskiego kina, a przede wszystkim zetknąć się z kulturą i mentalnością, która tak bardzo wpływa i kształtuje rosyjskich filmowców. W podróży towarzyszyli grupie Dmitrij Gorodow z organizacji Radoneż (nieoceniony opiekun grupy), Jurij Bondarenko prezes Fundacji „Centrum Rosyjsko-Polskiego Dialogu i Porozumienia” oraz Walerij Mastierow rzecznik prasowy Centrum.

    Logo

     

    Oprócz zwiedzania zabytków w programie wyjazdu znalazły się wątki bezpośrednio związane z kinem - wizyta w największym rosyjskim studiu filmowym Mosfilm, spotkanie z rosyjskimi twórcami zorganizowane w rosyjskim Związku Filmowców. Uczestnicy wyjazdu mieli również możliwość obejrzenia scenografii do filmu Car Pawła Łungina. 

     Rosja Rosja

    W Rosji od wielu lat powszechnie znane są  polskie aktorki -  Barbara Brylska, dzięki roli w kultowym filmie Ironia losu emitowanego w Rosji zawsze w Nowy Rok, czy Pola Raksa, która wystąpiła w radzieckim filmie Zosia z 1967r. (film pojawi się na tegorocznej edycji festiwalu Sputnik). W ostatnich latach w produkcjach rosyjskich grali m.in. Karolina Gruszka, Paweł Deląg, Michał Żebrowski i Magdalena Górska. Polskie filmy współczesne prezentowane są rosyjskim podczas festiwalu Wisła. Rosyjskie produkcje w Polsce pojawiają się czasem w telewizji (np. tej jesieni na kanale FilmBox – serial JesieninLeningrad), ale w kinach goszczą rzadko. Okazją do zapoznania się zarówno z filmami radzieckimi, jak i najnowszymi produkcjami rosyjskimi jest festiwal Sputnik nad Polską – święto zainteresowanych rosyjskim kin i kulturą kinomaniaków. W sferze wzajemnej współpracy dzieje się więcej niż by można przypuszczać, nadal jednak bardzo mało wiemy o osiągnięciach naszych krajów na polu kinematografii. 

     Rosja Rosja

    Monumentalna Moskwa, Petersburg ze swoim odzyskanym w ostatnich latach blaskiem, spotkani na miejscu ludzie – wszystko zaostrzyło apetyt uczestników wyjazdu na rosyjskie kino i rosyjska kulturę. Tym bardziej, że wiele jest tematów, o których w Polsce prawie nic nie wiemy, jak np. młode, niezależne kino rosyjskie.

    RosjaRosja

     

    Z niecierpliwością czekamy więc na kolejną edycję festiwalu Sputnika, który startuje już 7 listopada!

     Sputnik - plakat
      Rosja Rosja
     Rosja Rosja Rosja
     

    Zdjęcia: Olga Gontarska i Katarzyna Socha

     


     

    6. Festiwal Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”
    15 – 25 listopada Warszawa - Kinoteka, Kultura, Praha
    Listopad 2012 – marzec 2013 - 40 miast w Polsce

    oraz

    Mały Sputnik – 6. Bajkowa Olimpiada!
    15 listopada rusza 6. Festiwal Filmów Rosyjskich „Sputnik nad Polską”. Stęsknieni bohaterowie rosyjskich bajek nie mogą się już doczekać, aby spotkać się z najmłodszymi widzami „ Małego Sputnika”.

    pod patronatem

    logo-fb

     

    Więcej...
  • Mike Leigh z wizytą w Polsce

    MikeLeigh

    Sekrety i kłamstwa Mike’a Leigh

    Sekrety-i-klamstwa-Mikea-LeFilmoteka Narodowa oraz British Council Polska organizują retrospektywę filmów jednego z najbardziej znanych brytyjskich reżyserów filmowych i teatralnych – Mike’a Leigh. Twórca będzie gościł w Warszawie w dniach 23 - 24 października 2013. Retrospektywa (23 – 31 października) i spotkanie z reżyserem odbędą się w stołecznym kinie Iluzjon. Spotkanie z reżyserem poprowadzi krytyk i dziennikarz filmowy, dyrektor artystyczny Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni - Michał Chaciński.


    Po zakończeniu przeglądu w Warszawie pokazy odbędą się w Poznaniu (2 – 14 listopada 2013, Nowe Kino Pałacowe) oraz we Wrocławiu (15 – 26 listopada 2013, kino Nowe Horyzonty). Na przegląd złoży się 18 tytułów pochodzących zarówno ze zbiorów Filmoteki Narodowej, jak i specjalnie na ten cel sprowadzonych z Wielkiej Brytanii.
    Ogólnopolskiej retrospektywie towarzyszyć będzie multimedialna wystawa fotosów i plakatów do filmów reżysera, pochodzących ze zbiorów Filmoteki Narodowej, British Council w Londynie oraz British Film Institute.

     

    Życie jest szorstkie dla wielu ludzi i nic nie można na to poradzić. Uważam, że funkcją sztuki – a tym samym kina – jest konfrontowanie tego, co czyni życie ciężkim. Jako filmowiec chciałbym bawić i śmieszyć, ale chciałbym także zmierzyć się z tym, co nieprzyjemne.
    (Mike Leigh w rozmowie z Howie Movshovitzem)


    Mike Leigh stworzył w kinie specyficzny styl łączący wnikliwą obserwację rzeczywistości z poetyką absurdu. Jego filmy podejmują zwykle tematykę społeczną, ukazując zwykłych ludzi w codziennych sytuacjach. Ważnym aspektem filmowego stylu brytyjskiego reżysera jest praca z aktorami oparta na improwizacji i wielomiesięcznym, drobiazgowym budowaniu postaci. Centralnym motywem twórczości reżysera są rodzina, dylematy codziennej egzystencji, problem więzi międzyludzkich. Często jednak skomplikowana sieć wzajemnych stosunków okazuje się źródłem siły dla bohaterów filmów Leigh. Krępujące więzy przynoszą w efekcie ratunek, swoiste oczyszczenie. Mimo wielu elementów sugerujących narodową przynależność dzieł Brytyjczyka, dba on jednak o czytelne przesłanie, pozwalające interpretować jego twórczość w kategoriach uniwersalnych, ogólnoludzkich.

     

    Mike Leigh - brytyjski reżyser filmowy, telewizyjny i teatralny urodził się 20 lutego 1943 roku w Salford, w pobliżu Manchesteru. Ukończył Królewską Akademię Sztuk Dramatycznych i London School film. W 1965 roku zadebiutował w teatrze sztuką „The Box Play”. Kolejne sceniczne, niewystawione dzieło reżysera – „Ponure chwile”, ujrzało światło dzienne dzięki zainteresowaniu aktora kina „młodych gniewnych” – Alberta Finney’a, który dostarczył Leigh środków na jego ekranizację. Film otrzymał Grand Prix na festiwalach w Locarno i Chicago, nie zdobył jednak zbyt wielkiego uznania wśród publiczności, co przyczyniło się do rozstania reżysera z kinem na długi czas. Przez kolejnych kilkanaście lat poświęcił się głównie twórczości teatralnej i telewizyjnej. Do kina triumfalnie powrócił w 1988 roku realizując obraz „Wysokie aspiracje”, będący wnikliwą analizą problemów współczesnej Wielkiej Brytanii pod rządami Margaret Thatcher. Film zapewnił twórcy międzynarodowy rozgłos i liczne nagrody na europejskich festiwalach. Kolejnym filmem reżysera był komediodramat „Życie jest słodkie”. Natomiast zrealizowany w 1993 roku obraz „Nadzy” to dość ponura opowieść przedstawiająca podróż bohatera w głąb siebie, gdzie odwiedzane przez niego mroczne zaułki Londynu odpowiadają stanowi jego ducha. Produkcja ta przyniosła Leigh nagrodę dla najlepszego reżysera w Cannes. Trzy lata później artysta wrócił na festiwal, by odebrać Złotą Palmę za film „Sekrety i kłamstwa”, który był również nominowany do Oscara za scenariusz i reżyserię. Obraz ten jest najprawdopodobniej jednym z najbardziej cenionych w kręgu miłośników twórczości Mike’a Leigh. Opowiada on o z trudem zbudowanej stabilizacji rozwarstwionej społecznie rodziny, która rozpada się pod ciężarem sekretów i kłamstw z przeszłości. W 2004 roku twórca nakręcił „Verę Drake” – historię starszej kobiety-sprzątaczki, pomagającej młodym dziewczynom usunąć ciążę. Obraz przyniósł autorowi nagrodę Złotego Lwa w Wenecji i nominację do Oscara.

    __________________________________________________________

    Retrospektywa filmów Mike’a Leigh:


    Warszawa: 23 – 31 października, kino Iluzjon            [bilety na seanse: 14 - 16 zł]
    rezerwacje: 22 462 72 60; iluzjon.rezerwacje@fn.org.pl


    Spotkanie z reżyserem: 23 października, kino Iluzjon

    19:00 projekcja wybranego przez Mike’a Leigh filmu „Wszystko albo nic”
                                                                        (Wielka Brytania/Francja 2002, 128 min.)

    21:15  spotkanie z reżyserem (obowiązuje bilet na seans poprzedzający spotkanie)


    Retrospektywa filmów Mike’a Leigh:

    Poznań: 2 – 14 listopada, Nowe Kino Pałacowe

    Wrocław: 15 – 26 listopada, kino Nowe Horyzonty

    __________________________________________________________

    Szczegółowy program retrospektywy na stronach internetowych:
    Warszawa:  www.iluzjon.fn.org.pl
    Poznań: www.zamek.poznan.pl/sub,pl,27,film-kino-palacowe.html
    Wrocław: www.kinonh.pl
    __________________________________________________________
    Osoby do kontaktu:

    Warszawa:
    Marlena Gabryszewska, Dział Programowy:
                                                        mgabryszewska@fn.org.pl     22 845 50 74 wew. 028
    Justyna Jabłońska, Zespół Komunikacji i Marketingu:
                                                        jjablonska@fn.org.pl             22 521 10 75
    Kino Iluzjon – Muzeum Sztuki filmowej        ul. Narbutta 50a

    Poznań:

    Ewa Kujawińska          film@ckzamek.pl           607609041

    Nowe Kino Pałacowe    ul. Św. Marcin 80/82

    Wrocław:

    Marcin Pieńkowski        marcin.pienkowski@snh.org.pl 600 534 978
    kino Nowe Horyzonty   ul. Kazimierza Wielkiego 19 a-21
    __________________________________________________________



    British Council jest instytucją reprezentującą Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w zakresie współpracy kulturalnej i edukacyjnej. Celem British Council jest budowanie relacji i wzajemnego zaufania pomiędzy Wielką Brytanią i Irlandią Północną oraz innymi krajami.


    British Council prowadzi działalność w ponad 100 krajach na całym świecie, uczy języka angielskiego, realizuje projekty w dziedzinie edukacji, społeczeństwa obywatelskiego, nauki, kultury i sztuki.


    Polska placówka British Council prowadzi działalność edukacyjną poprzez nauczanie rocznie ponad 5 000 słuchaczy języka angielskiego w renomowanych centrach językowych w Warszawie i Krakowie, współpracę z ogólnopolską siecią bibliotek partnerskich oraz ośrodkami egzaminacyjnymi oferującymi brytyjskie egzaminy językowe (Cambridge ESOL, IELTS) i zawodowe. Realizowane przez British Council projekty kulturalne, edukacyjne i społeczne mają na celu dzielenie się osiągnięciami Zjednoczonego Królestwa. W 2013 roku organizacja obchodzi 75-lecie działalności w Polsce. Więcej informacji dostępnych jest na: www.britishcouncil.pl  oraz www.facebook.com/BritishCouncilPolska


    Filmoteka Narodowa w Warszawie jest państwową instytucją kultury, której przedmiotem działania są ochrona narodowego dziedzictwa kulturalnego w dziedzinie kinematografii oraz upowszechnianie kultury filmowej. Od początku swego istnienia (1955) należy do Międzynarodowej Federacji Archiwów Filmowych (FIAF) - organizacji zrzeszającej większość archiwów filmowych świata.


    Działalność Filmoteki opiera się na trzech filarach: archiwizacji, informacji i edukacji. Zbiory taśm filmowych i archiwaliów zgromadzone w FN należą do jednych z największych w Europie. Filmoteka Narodowa jest członkiem Association des Cinémathèques Européennes – ACE i partnerem międzynarodowego portalu internetowego LOST FILMS. Dołączyła również do projektu European Film Gateway.

    Jednym z zakresów działań FN jest również digitalizacja zbiorów (Nitrofilm: www.nitrofilm.pl) oraz ich udostępnianie szerokiej publiczności w Internecie: Fototeka: www.fototeka.fn.org.pl, Galeria Plakatu Filmowego (GAPLA): www.gapla.fn.org.pl oraz  Repozytorium Cyfrowe: www.repozytorium.fn.org.pl. FN prowadzi też stołeczne kino Iluzjon – Muzeum Sztuki Filmowej www.iluzjo.fn.org.pl.

    www.fn.org.pl
    www.facebook.com/filmotekanarodowa

    MikeLeigh-Patronat

    Więcej...
  • NIECH ŻYJE ABSURD!

    Właśnie na rynku ukazał się trzypłytowy, ekskluzywny box DVD z największymi hitami filmowymi Bartosza Walaszka. Na płytach można zobaczyć m.in. kultowe WŚCIEKŁE PIĘŚCI WĘŻA oraz SARNIE ŻNIWO. Oprócz tego znajdzie się coś dla fanów GIT KRESKÓWEK. Fani KONIA RAFAŁA, ADVERSARIES, BIRD BRAIN oraz BUŁGARSKIEGO POŚCIGGGU nie będą zawiedzeni. Wydawnictwo stanowi apoteozę absurdu! Box dostępny w sklepach: Empik, Saturn i Media Markt.

     

    Więcej filmów Bartosza Walaszka na: www.youtube.com/spinkafilmstudio

     

    Starcie-Absurdow

     

    Patroni medialni:

    FilmBox, Stopklatka, Ipla, Irka, Demotywatory, Dlastudenta.pl, Stuff, Fotka.pl, Antyradio

    Więcej...
  • Inauguracja United Solo Europe w Teatrze Syrena

    reginaAdvento

    Regina Advento, fotografia Karla Heinz Krauskopf

    Największy festiwal monodramów na świecie, United Solo, po trzech spektakularnych sezonach w Nowym Jorku rozszerza swoją działalność poza Amerykę i zaprezentuje wyselekcjonowane spektakle dla międzynarodowej publiczności w Europie. Pierwsza edycja United Solo Europe odbędzie się w warszawskim Teatrze Syrena w dniach 12-15 września 2013.

    W programie weźmie udział Regina Advento, gwiazda Teatru Tańca Piny Bausch ze swoim solowym przedstawieniem „Dreamlines”. Wystąpią także artyści w przeszłości nagradzani na festiwalu United Solo w Nowym Jorku: 

    Bill Bowers (broadway'owski aktor z monodramem w duchu Marcela Marceau), Mark Gindick (komik prezentowany w amerykańskiej telewizji PBS), Herbert Kaluza (w przedstawieniu granym w czterech językach), Ewa Kasprzyk (w sztuce wg tekstu Pedro Almodóvara) i Anthony Nikolchev (Amerykanin szkolony w Instytucie Grotowskiego).

    Bilety już w sprzedaży! Więcej informacji na stronie www.unitedsolo.eu oraz na www.teatrsyrena.pl 

    Patronem Festiwalu jest FilmBox.

    Więcej...
  • 42 - PRAWDZIWA HISTORIA AMERYKAŃSKIEJ LEGENDY

    42 DVD 3D prev
    Biograficzna opowieść o pierwszym czarnoskórym baseballiście,
    który został dopuszczony do rozgrywek w najważniejszej amerykańskiej lidze MLB.
    Film laureata Oscara® Briana Helgelanda.
    W rolach głównych Chadwick Boseman i nominowany do Oscara® Harrison Ford.
    Tylko na DVD od 23 sierpnia!

     

    SPORTOWY BOHATER
    Bohater, to słowo, które często pojawia się w sporcie, ale prawdziwe bohaterstwo nie zawsze polega na zdobywaniu największej liczby punktów. „42-prawdziwa historia amerykańskiej legendy” to poruszająca opowieść o dwóch mężczyznach, którzy swoim życiem zmienili amerykański baseball. Wyreżyserowany przez zdobywcę Oscara® Briana Helgelanda biograficzny dramat „42-prawdziwa historia amerykańskiej legendy” debiutuje w Polsce bezpośrednio na DVD w ofercie Galapagos Films już 23 sierpnia!
     
    Ameryka, rok 1945. Utalentowany baseballista Jackie Robinson (Chadwick Boseman) jest członkiem czarnoskórej drużyny Kansas City Monarchs, ale jego ambicje sięgają wyżej. Kiedy więc dostaje propozycję zagrania w nowojorskiej drużynie Dodgers, zgadza się bez wahania. Niestety, jego pierwsze kroki w Major League Baseball – najważniejszej amerykańskiej lidze baseballowej, nie są łatwe. Mimo świetnych wyników, członkowie drużyny nie chcą mieć w swoich szeregach czarnoskórego gracza i w większości podpisują się pod specjalną petycją z wnioskiem o zakazanie Robinsonowi występów.
     
    Za utalentowanym graczem murem stoi jednak Branch Rickey – niezwykle wpływowy i charyzmatyczny szef drużyny. Pewny wyjątkowego talentu Ribinsona, jest gotów na wiele, byle tylko umożliwić mu grę. Wie, że jego decyzja o zatrudnieniu czarnoskórego gracza niszczy niepisaną umowę, która od XIX wieku dzieli amerykański baseball. Jej złamanie oznacza przeciwstawienie się nie tylko stereotypom, ale również nierozumiejącym zmian graczom i kibicom. Robinson i Rickey wierzą jednak, że cel, o który walczą, godzien jest największego poświęcenia…
     
    Galapagos Films przedstawia poruszający dramat biograficzny w reżyserii zdobywcy Oscara® Briana Helgelanda, autora scenariusza głośnych „Tajemnic Los Angeles”. „42-prawdziwa historia amerykańskiej legendy” to opowieść o bohaterze baseballu Jackie Robinsonie – który pokonał segregację rasową i jako pierwszy czarnoskóry gracz wystąpił w rozgrywkach Major League Baseball – najważniejszej amerykańskiej ligi baseballowej.
     
    W roli głównej w filmie wystąpił Chadwick Boseman. Obok niego w obsadzie „42-prawdziwa historia amerykańskiej legendy”znaleźli się nominowany do Oscara® Harrison Ford ( „Łowca Androidów” dostępny na Blu-ray i DVD w ofercie Galapagos Films), Nicole Beharie („Wstyd”), nominowany do nagrody Emmy Christopher Meloni („Człowiek ze stali”), Ryan Merriman („Oszukać przeznaczenie 3” dostępny na Blu-ray i DVD w ofercie Galapagos Films), Lucas Black („Jarhead – żołnierz piechoty morskiej”), Andre Holland („Ślubne wojny”) oraz Alan Tudyk(„Transformers 3”).
     
    Na ekrany amerykańskich kin „42-prawdziwa historia amerykańskiej legendy” wszedł 12 kwietnia 2013 w weekend otwarcia odnotowując przychód w wysokości ponad 27 milionów dolarów. Obraz został ciepło przyjęty nie tylko przez widzów, ale i przez krytyków, którzy uznali go za jedną z najlepszych produkcji o baseballu ostatnich lat.
     

    Więcej...
  • Lato w mieście również w Kinotece

    Kinoteka-Lato-w-miescie

    Zapraszamy na kolejną edycję Lata w mieście również do Kinoteki! Niezwykła oferta zarówno dla grup zorganizowanych, jak i klientów indywidualnych. W programie 10 tytułów dla dzieci w każdym wieku:

    - Tajemnica Zielonego Królestwa 2D i 3D
    - Tedi i poszukiwacze Zaginionego miasta 2D i 3D
    - Mambo, Lula i Piraci 2D
    - Uniwersytet Potworny 2D i 3D
    - Minionki rozrabiają 2D
    - Smerfy 2  2D
    - Jeździec znikąd
    - Baczyński
    - Warszawa 1935  3D
    - Był sobie dzieciak

    BILETY JUŻ OD 10 ZŁ!*

    Wszelkie informacje odnośnie Lata w mieście mogą Państwo uzyskać pod:
    j.nowinska@kinoteka.pl, 604 45 77 45, 22 551 70 99

    Szczegóły na stronie Kinoteki

    Partner projektu:  logo filmbox

    LATO W MIEŚCIE na antenie FilmBox

    Więcej...
  • Przegląd filmów inspirowany książką Janusza Wróblewskiego pt. „Reżyserzy”

     

    W dniach 2 – 20 czerwca w warszawskim kinie Iluzjon (ul. Narbutta 50a) odbędzie się przegląd filmów inspirowanych książką Janusza Wróblewskiego pt. „Reżyserzy”.

    18 czerwca o godzinie 19.00 zapraszamy do kina Iluzjon na spotkanie z udziałem Janusza Wróblewskiego. W rozmowie z Autorem udział weźmie Jacek Wakar.

    rezyserzy przeglad 13  rezyserzy przeglad 14

    Każdy reżyser, który podchodzi do kina w sposób autorski, a więc stara się wyrazić poza gatunkową sztampą swój wewnętrzny świat, ma w swoim dorobku dzieła przełomowe, wyjątkowe, jasno definiujące jego styl. W prezentowanym cyklu pokazujemy 13 takich mistrzowskich osiągnięć m.in. Wernera Herzoga, Romana Polańskiego i Martina Scorsese. Wybrał je Janusz Wróblewski, krytyk i publicysta tygodnika „Polityka”, autor książki „Reżyserzy” zawierającej rozmowy z 29 wybitnymi filmowcami należącymi do ścisłej czołówki współczesnego kina autorskiego.

     

    O książce Janusza Wróblewskiego pt. „Reżyserzy”:

    „Reżyserzy” to swoista „Biblia” dla wielbicieli dobrego kina i kultury w ogóle.

    Rozmowy z mistrzami światowego kina są tak bogate, poruszają tak wiele zagadnień i obfitują w tak intrygujące spostrzeżenia, że stanowią pasjonujący odnośnik do wszystkiego, co już obejrzeliśmy i co jeszcze będziemy oglądać, będąc zarazem cyklem autoportretów niezwykłych osobowości.

    Wróblewski – interlokutor przenikliwy, oczytany, w żadnym razie nie zawężający rozmów
    do problemów kina i dzieł swych gości, które skądinąd zna na wylot, a przy tym pełen skromności
    i pokory, choć nie zawsze podzielający wygłaszane opinie - rozmawiał z niemal wszystkimi najważniejszymi, żyjącymi (wyjątek stanowią tu Robert Altman i Krzysztof Kieślowski) mistrzami współczesnego kina, tak różnymi jak David Cronenberg i Ken Loach, Quentin Tarantino i James Ivory, Wim Wenders i Woody Allen…

                Co ci wielcy artyści mają do powiedzenia, czego nie mówią nam ich filmy? Portretują wciąż siebie samych czy przeciwnie, szukają kompletnie innych bohaterów? Czym jest dla nich sztuka,
    a czym życie i jak one się przenikają? Co w człowieku i w świecie jest dla nich najważniejsze? Jaki jest ich stosunek do skomercjalizowanej rzeczywistości (w tym do filmowej machiny Hollywoodu)
    i do kogo adresują swe dzieła? Jakiego filmu nigdy nie chcieliby nakręcić? Co jeszcze zamierzają zaproponować?

                Anegdoty osobiste mieszają się z wywodami natury filozoficznej, żarty z przejmującymi analizami stanu dzisiejszego społeczeństwa. W pewnym momencie mamy nieodparte wrażenie,
    że wszyscy dyskutują ze wszystkimi o kwestiach ważnych i najważniejszych, a katalog omawianych spraw dotyczy nie kina, a całego świata. Nie bez powodu mówi się, że kino – to świat.

     

    Patronat:

                         

     FilmotekaNarodowa          Polityka     FilmBox

    Kontakt, dział promocji:

    Magdalena Śniecińska, e-mail: magda.sniecinska@wielkalitera.pl

    Więcej...

TOP KATEGORIE